lördag 6 september 2008

Men snälla Maria Abrahamsson????

Jag råkade se paneldiskussionen mellan Göran Hägg, Stig Malm och Maria Abrahamsson i Godmorgon Sverige igår. När diskussionen hettar till så hör jag helt plötsligt Maria Abrahamsson vräka ur sig till Stig Malm att han inte ska lyssna på "gnällmassivet". Med detta avses tydligen ensamstående kvinnliga pensionärer.

Jag måste erkänna att jag drabbades av "ispinuppesyndromet". Ni vet - från Hobbex - "Gamla gubbar tror inte sina ögon". Med detta menar jag inte att Maria Abrahamsson är en pinuppa. Långt därifrån. Dessutom var det ju öron det gällde. Jag åker raskt till mitt arbete för att kontrollera med mina kamrater. De vägrar att tro mig. De vägrar att tro att en professionell politisk skribent kan säga något så cyniskt och nedlåtande. Lyckligtvis träffar jag en kollega som hört det jag hörde. Jag hade alltså rätt i det jag uppfattade.

Så tokigt det kan bli när man råkar säga vad man tänker. Jag undrar hur snacket går på SvD:s politiska redaktion? Har man kategoriserat in pensionärer i "köttberg", "gnällmassiv" och "seniormedborgare med förmögenhet och fastighet"? Det känns olustigt.

Som sagt .. Maria Abrahamsson är ingen ispinuppa.... mera bara .. is

1 kommentar:

Mrs Li sa...

Välkommen till Blogvärlden! Vad kul att du är här!

Ispinuppesyndromet *fniss*

Jag har fortfarande svårt att fatta att hon uttryckte sig så.

Verkligen iskallt syniskt.