tisdag 24 februari 2009

Man slåss mot tristessen

Usch, vilken tråkig dag jag har!

Jag har hamnat i ett sånt där läge där jag egentligen har massor att göra, men inte kan komma på hur jag ska börja. Det är enerverande. Jag förvandlas till en gnällmaskin. Allting är tråkigt och meningslöst. Jag har ingen lust att göra något. Å andra sidan blir jag oerhört uttråkad av sysslolösheten. Det blir liksom fel hur jag än gör.... eller inte gör ..

Nåja! Jag har tak över huvudet, en regelbunden inkomst och jag omges av underbara människor. Egentligen har jag väl ingenting att gnälla på .. egentligen.... egentligen .. Också detta faktum gör mig gnällig och irriterad.

Jag har i alla fall hittat några intressanta bloggare som skriver från ett intressantare perspektiv än mitt. http://hemlos.situationsthlm.se/ . Det är väl värt att läsa.

Er barnsligt tjurige

Inga kommentarer: