lördag 3 januari 2009

Er ödmjuke tjänare modebloggar

- Nej! Det här går inte längre! Det kan bara inte fortsätta så här! Jag kvider när jag inser hur få läsare mina dystra betraktelser har.

Sanningen uppenbarar sig plötsligt för mig som i ett skimmer. Jag måste bli mer bloggvänlig. Jag måste skriva om de stora frågorna. Det är alltså mode, sex, kändisar och Stureplan i en härligt läsvänlig blandning det ska skrivas om från och med nu.

Nu ska vi se. Stureplan ligger i Stockholm ... aha, det börjar bra .. och där finns det fulla människor på kvällarna .. strålande .. jag fortsätter. .. en del av dem har sex .. kanon .. nu är jag på G .. fast det brukar bli ganska dåligt eftersom de är för berusade och påtända ... eh ... uppger en säker källa för undertecknad. Det intressanta är att universums centrum ligger där. Få känner till att själva urpunkten där Big Bang startade låg vid Stureplan. Fast det är förståss länge sen nu.

Seså! Det där var väl inte så svårt. Jag såg förresten han Martin från nåt sexprogram på TV i Sundsvall före jul. Han hade bråttom och en jäkligt ful mössa. Det var kändis, sex och mode i ett enda svep det där .. aktare Blondinbella .. Här kommer jag.

Nu tänkte jag skriva om mode. När mina kläder går sönder går jag till Dressman och köper nya. Jag rusar in och köper så fort jag kan något i en lämplig grå nyans. Jag brukar föredra gubbgrått och gammelmansljussvart. Jag brukar bli svettig och stirrig och jag hatar att vara i provrum. Jag hade faktiskt en body double på jobbet förut som jag tänkte skicka iväg och prova kläder åt mig. Nu har den svikaren gått ner 10 kg. Den jäveln! En del tänker bara på sig själva.

Det äckligaste jag vet är kläder med fåniga djur på. En vuxen man går inte omkring med en krokodil på tröjan. Sen ska det ju stå saker på kläderna också. Det är urlöjligt såvida det inte är en reklamtröja för t ex Scania Vabis. Då är det snyggt. En sliten turnétröja för ett hårdrocksband är också snyggt. Det är dock inte OK när små popsnören har Ramoneströjor för att det är hippt. Detta är en styggelse!

Hmm! Jag känner att jag hittat min nisch här. Jag återkommer med mer!

1 kommentar:

Foggy Eyes sa...

Ja du, såg förövrigt att det numera säljs Iggy & The Stooges T-shirts på Hennes & Mauritz.

- Jag är mållös