söndag 4 januari 2009

Benito Mussolini accademia dell'pasta.

Jag gillar verkligen friskolorna. De har så roliga namn allihopa. En annan sak som roar mig är att man knappat skulle köpa en bil eller ett hus på samma premisser som man väljer skola åt sina barn.

Det verkar som det räcker med ett coolt namn på utrikiska och nåt dillande om kunskap och disciplin utan nån som helst pedagogisk grund för att vi glatt ska skicka våra barn till det ena gänget klåpare värre än det andra. Vad kan man annat vänta egentligen? Vi lever ju i nannyakuternas gyllene era.

Jag har emellertid kommit på hur jag själv ska tjäna pengar på denna bubbla in den spricker. (Tro mig - den kommer att spricka med massor av barn halvvägs på väg mot någon form av utbildning) Vad är det som är inne just nu? Jo, disciplin och italiensk mat. Namnet faller helt plötsligt så lätt på tungan: Benito Mussolini accademia dell'pasta.

Om jag skyndar mig kan jag få in en ansökan till skolverket. Jag ska höra om Paulo Roberto är ledig för jobbet som rektor. Han har rätt kvalifikationer och måste väl i ärlighetens namn ha slut på släktingar i Italien som lagar mat åt honom nu.

Nog bloggat! Skolverket .. här kommer jag

3 kommentarer:

dyermaker sa...

Ett väldigt förtroendeingivande och smått originellt namn är Kunskapsskolan...

Tankar från Gnällmassivet sa...

Hmmm! Det låter som ... tja ... matrestaurangen .. Det är ärligt talat det löjligaste namn jag hört på en skola.

dyermaker sa...

Det enda som kan vara värre är väl epitetet flumskolan... ;)